Menu

Sådan gør vi i RB

 

 


Leveregler i Boldklubben

Klubhus

  • Åbningstider (april - oktober)
    • Åbent mandag, tirsdag og torsdag fra kl. 17.00-21.00
  • Åbningstider (november-marts)
    • Åbent mandag og torsdag fra kl. 17.00-22.00
    • Åbent på lørdage forudsat der er kampe. Åbnes 1½ time før første kamp
  • Beliggenhed
    • Klubhuset er placeret øverst på tribunen i Idrætsparken
  • Mødested
    • Klubhuset er stedet, hvor spiller, træner og holdleder samt forældre, skal mødes før en kamp, uanset om det er en ude- eller hjemmekamp
  • Mødelokaler
    • Der findes flere lokaler, som man kan booke til møder eller kampforberedelse. Se under kontakt og bookning af lokaler
  • Post
    • Modtagen post afleveres til enkeltpersoner hurtigst muligt.

 

Spillesteder

Roskilde Idrætspark er hjemsted for boldklubben og hjemmekampe spilles primært på lørdage.

 

Generalforsamling

  • Afholdes i februar måned iht. vedtægterne, der findes på klubbens hjemmeside

 

Julestævne

  • Afholdes hvert år i Roskilde Hallerne fra den 27. til 30. december
  • Stævnet kan kun gennemføres ved frivillig hjælp af spillere, trænere og forældre
  • Se mere på 24Sport Julecup 2022 (procup.se)

 

Aktivitetsliste

  • Listen er en ugentlig opdatering af alle aktiviteter i boldklubben og i FCR.
  • Det er særdeles vigtigt, at afdelingernes egne aktiviteter fremgår og at tiderne er korrekte, dvs. stævnedeltagelse, kampe mm.
  • Aktivitetslisten findes også på klubbens hjemmeside
  • Carsten C. Nielsen er ansvarlig på opgaven

 

Hjemmesiden www.RB1906.dk

  • Webmaster er Flemming Redøn (fr@rb1906.dk)
  • Afdeling/holdsider
    • På hjemmesiden informeres der på hver årgang om trænere, træningstider og hold
  • Resultater
    • Det er altid muligt at følge samtlige holds resultater ved få klik på hjemmesiden
  • Informationer og opbygning
    • Alle praktiske information skal være tilgængelige på hjemmesiden. Ændringer aftales med webmaster
  • Navne/adresseliste
    • Trænere/ledere med telefon- og mailoplysninger findes under de enkelte årgange

 

Kontingent

  • Hjemmeside
    • Takster og kontingentkontonummer findes på hjemmesiden
  • Opkrævningsperioder
    • Der opkræves kontingent i januar og juli måned
    • Kontingent kan også betales via Mobilpay til nummer 86283
  • Spillercertifikater
    • Nye spillere skal indmeldes via hjemmesiden og den klub man senest har spillet for oplyses ved indmeldelsen. Spillecertifikat hentes elektronisk i den tidligere klub
    • Spillere, som skifter til ny klub, kan udmelde sig via hjemmesiden.
  • Spærring af spiller
    • Hvis ikke der er betalt kontingent vil spilleren være spærret for deltagelse i klubbens kampe, herunder også træning
  • Ansvarlig
    • Kasserer Morten Larsen er ansvarlig på opgaven

 

Træner/leder information

  • Træner/ledermøde
    • Der afholdes træner/ledermøde 3 gange årligt
  • Flytning af kampe
    • Skal ske ved henvendelse til Morten Larsen med oplysning om ny spilledag og hvem man har aftalt flytningen med.
    • Det koster gebyr at flytte kampe mindre end 3 dage før kampen skal spilles . Gebyret trækkes fra årgangens rådighedsbeløb
  • Protester
    • Skal indgives til kasserer Morten Larsen
    • Gebyr på kr. 500 skal betales samtidig med protesten. 
  • Hvide/blå tråd
    • Klubbens guide for bedre børnefodbold findes på hjemmesiden og opdateres min. 1 gang årligt.
  • Passivt medlemskab
    • Trænere og ledere er passive medlemmer af boldklubben og kan derfor deltage i generalforsamlingen.
  • Uddannelse
    • Alle trænere og ledere tilbydes uddannelse og dette aftales med den ansvarlige børne-, ungdoms- eller senioransvarlige.

 

Nøgler

  • Adgange
    • Nøgler udleveres til de døre i Idrætsparken, som man har behov for., fx. omklædningsrum, mødelokaler, bold- og tøjrum.
  • Mistede nøgler
    • Hvis man mister sine nøgler skal Flemming Redøn skal kontaktes.

 

Omklædningsrum/kampbaner

  • Oversigter
    • I forbindelse med kampe i Idrætsparken vil der være opsat oversigtsplan med information om omklædningsrum og kampbane.
  • Ansvarlighed
    • Hjørneflag skal altid samles ind, medmindre banen overtages umiddelbart efter egen kamp
    • Mål på kunstbanerne skal efter kamp flyttes bag baglinierne
    • Omklædningsrum skal fejes inden de forlades

 

Boldrum

  • Bolde
    • Hver årgang er tildelt bolde der svarer til medlemstallet. Der er kodelås på boldskabet. Mistede bolde erstattes ved træk på årgangens rådighedsbeløb.
  • Øvrige materialer
    • Det er træners/holdleders ansvar at klubbens materialer bliver sat på plads efter brug.
  • Ansvarlighed
    • Træner/holdleder skal til enhver tid udvise ansvarlighed for at det materiel man tager med ud også kommer med ind igen. Mangler der noget, forsøger man at finde det mistede. 
  • Pumpe
    • Virker boldpumpen ikke, skal der straks gives besked til Morten Larsen
  • 3-mål
    • Er primært til benyttelse for børnehold.

Årgangens kampe

  • Modtagelse af modstander
    • Det er til enhver tid træner/holdleders ansvar at tage godt i mod og vise modstanderne tilrette, samt være behjælpelig med at modstanderne føler sig godt behandlet, samt at takke for kampen.
  • Modtagelse af dommer
    • Det er til enhver tid træner/holdleders ansvar at vise dommer/e, tilrette med omklædningsrum samt kampbane og informere hvor de får udbetalt deres dommerhonorar (REOS), samt at takke for kampen.
  • Holdkort
    • Fra U11 skal der indberettes holdkort elektronisk via DBU appen
  • Indberetning af resultater
    • Ved hjemmekampe skal der indberettes resultat fra U11 via DBU appen
  • Udekampe
    • Det er træners/holdleders ansvar at spillere og forældre skal mødes i klubhuset inden man kører
  • Kørsel
    • Det påhviler træner/holdleder at sørge for at der er transport til udekampe, og der er det antal biler som er nødvendigt for at hele holdet kan transporteres sikkert.
  • Udebanetøj
    • Spiller modstanderen i hvidt kan udebanetøj bestilles hos Lis min 3 dage før kampen

Dommere

  • DBU-dommere
    • DBU Sjælland udpeger dommere i de fleste ungdoms-og seniorrækker
  • Egne dommere
    • På aktivitetslisen kan man se, hvem der skal dømme holdets kamp. Ved døm-selv skal man selv skaffe en dommer
  • Betaling
    • I klubhuset kan der udbetales dommergodtgørelse.
      • 11-mands=250,- kr. / 8-mands=200,- kr.

 

Kamptøj

  • Sponsor
    • Årgangen/holdet har selv mulighed for at skaffe en sponsor til tøjet. Kontakt Flemming Redøn eller se mere på hjemmesiden.
  • Tøjskabe
    • Holdets tøj er placeret i tøjskabe med en kodelås. Samme som i boldrum
  • Aflevering af tøj
    • Brugt spilletøj skal afleveres i tøjrummet samme dag eller senest kl. 800 næste morgen. I modsat fald vasker man selv tøjet
  • Mistet tøj
    • Sørg for at tælle trøjer, bukser og strømper inden det pakkes i vaskepose og afleveres til vask. Mistet tøj erstattes gennem rådighedsbeløb

 

Holdtilmelding

  • Boldklubben er medlem af DBU Sjælland, DGI og REOS
  • Primære turneringer afvikles med disse organisationer
  • Indendørsstævner er gratis, forudsat at man benytter sig af DBU/DGI tilbud. Øvrige betales selv, evt. gennem rådighedsbeløb
  • Udeturnering og vinterbold er gratis, forudsat man benytter sig af DBU/DGI eller REOS tilbud. Indplacering aftales med Morten Larsen
  • Udendørsstævner betales selv, evt. gennem rådighedsbeløb

 

Støtteforeninger

  • RB Venner støtter klubbens ungdomshold – se www.rbvenner.dk
  • Foreningen Gl. RB'ere støtter klubbens ungdomshold – se mere på klubbens hjemmeside

 

Ændringer eller ønsker om nye punkter – kontakt Henrik Andersen eller Flemming Redøn

7. januar 2023

Luk